Filmavond voor SP-jongeren

25 oktober 2010

Filmavond voor SP-jongeren

Op woensdagavond 10 november organiseert ROOD een filmavond voor alle SP-jongeren en geïnteresseerden. Het thema van de avond is discriminatie. De film 'Invictus' zal worden vertoond en de eerste resultaten van het ROOD-onderzoek naar discriminatie aan de deur in het Nijmeegse uitgaansleven worden gepresenteerd.

Waar gaat Invictus over?
Invictus speelt zich af in de jaren ’90. In Zuid Afrika is de apartheid net afgeschaft, maar er is nog een grote scheiding tussen de blanke en zwarte bevolking. Nelson Mandela heeft 27 jaar in gevangenschap gezeten vanwege zijn strijd tegen het apartheidsregime. Nadat hij vrijkomt, wordt hij de eerste zwarte president van het land. Op het moment dat Mandela president wordt, zet hij de strijd voor gelijkheid door. Hij gebruikt het WK rugby om de Zuid-Afrikanen bij elkaar te brengen, hierbij krijgt hij hulp van de blanke aanvoerder (Matt Demon) van het nationale team.

Naast alle jonge SP-leden zijn ook introducees en geïnteresseerden van harte welkom op de avond.
Na afloop is er tijd om na te praten onder het genot van een hapje en drankje. Dus heb je zin in een gezellige avond en vind je het leuk om andere SP-jongeren te leren kennen? Kom dan vooral langs!

De avond vindt plaats in het SP-pand aan de Molenweg 95 in Nijmegen. Het aanvangstijdstip is 20.00u en de entree is gratis.

Meer informatie over het onderzoek is te vinden op: rood.nijmegen.sp.nl