Nijmegen en regio klaar voor Grote Schoonmaak

7 juni 2010

Nijmegen en regio klaar voor Grote Schoonmaak

Meer dan 120.000 folders, 30.000 sponzen, 2000 kinderboekjes, 1000 ballonnen, 250 posters, 10 emmers en een kliko. En kleine greep uit het materiaal dat meer dan 100 vrijwilligers afgelopen weken hebben gebruikt om de regio Nijmegen klaar te maken voor de grote schoonmaak. Met nog 3 dagen te gaan maken wij ons klaar voor de grote schoonmaak op woensdag 9 juni. Stem voor de grote schoonmaak in Den Haag, stem SP!

De SP afdeling Nijmegen beslaat 12 gemeenten* maar dankzij inzet van vele vrijwilligers is de SP overal in de regio zichtbaar op straat of in de brievenbus. Nijmeegse campagneleider Matthias van Hunnik: "De verkiezingen gaan echt ergens over, namelijk over bij wie de rekening van de crisis wordt neergelegd. Veel mensen hebben dat door en melden zich daarom aan als campagnevrijwilliger. Ze willen Nederland menselijker en socialer te maken en tegenwicht te bieden aan de liberale en asociale plannen van Mark Rutte en consorte."

Ook deze laatste dagen kunt u meehelpen met de campagne, neem contact op met de afdeling Nijmegen of kijk op www.sp.nl/2010/doemee.

Hieronder een korte indruk van de campagne van de afgelopen week.

SP op de markt in Bemmel

Op alle adressen in Nijmegen en op bijna alle adressen in de regio viel de SP-folder op de deurmat.

Met grote regelmaat wordt er een ronde langs de verkiezingsborden gemaakt om te kijken of aller er nog goed bij hangt.

Op de markt in Nijmegen

's Ochtends bij het station

Vanaf 1 mei was de SP elke zaterdag met een kraam op straat te vinden.

Ook in het buitengebied wordt gefolderd, soms met enige gemotoriseerde hulp...

SP-jongeren van ROOD doen er alles aan studenten en scholieren duidelijk te maken dat hun stufi niet veilig is bij PvdA, GroenLinks, D66 en VVD, maar wel bij de SP

* De afdeling Nijmegen beslaat de gemeenten Overbetuwe, Lingewaard, West Maas en Waal, Druten, Beuningen, Nijmegen, Beek Ubbergen, Groesbeek, Millingen, Wijchen, Heumen (afdeling in oprichting) en Mook en Middelaar.

De Grote Schoonmaak campagnesite