Habana moet onderdeel van Vierdaagsefeesten blijven

11 februari 2010

Habana moet onderdeel van Vierdaagsefeesten blijven

De SP-fractie wil dat Habana deel blijft uitmaken van de Vierdaagsefeesten. De partij roept het ACBN als organisator van de Vierdaagsefeesten en Godfried Versteeg als organisator van Habana op om hun meningsverschillen bij te leggen. Het publiek mag niet het slachtoffer worden van onderlinge strijdpunten.

Bert VelthuisSP-cultuurwoordvoerder Bert Velthuis: “De vierdaagsefeesten moeten voor verschillende groepen wat te bieden hebben. Juist de uitdagende programmering van de Affaire tijdens de Vierdaagsefeesten zorgt ervoor dat mensen op een laagdrempelige manier in aanraking komen met een bijzonder cultureel aanbod. De slepende conflicten tussen de Affaire en het ACBN moeten nu voor eens en voor altijd worden opgelost. Dat is de beste garantie dat de activiteiten van Habana op het Waalstrandje in Lent blijven doorgaan. Zo nodig moet er vanuit de gemeente bemiddeld worden om Habana aan de Waal veilig te stellen.”