Nijmeegse studenten tekenen massaal!

3 november 2007

Nijmeegse studenten tekenen massaal!

ROOD heeft op de universiteit aandacht gevraagd voor de verontrustende plannen van minister Plassterk. Studenten maken zich grote zorgen, dat bleek wel uit de vele handtekeningen die ROOD verzamelde en de vele reacties die we hierbij kregen.

protest
Minister Plassterk wil de lerarensalarissen verhogen en is daarom van plan een miljard te bezuinigen op hoger onderwijs of studenten. Omdat goede docenten belangrijk zijn steunen wij het initiatief om hun salarissen te verhogen, de studenten mogen hier echter niet de dupe van worden. Maatregelen als afschaffing van studiefinanciering, verhoging van het collegegeld of het verdwijnen van subsidie voor masters is onaanvaardbaar. Het hoger onderwijs moet voor iedereen betaalbaar blijven.
De handtekeningenactie die door een brede groep van politieke jongerenorganisaties en studentenvakbonden is gestart, roept alle ministers op extra geld vrij te maken voor het onderwijs. Inmiddels tekenden ruim 34.000 jongeren de petitie online. Nog niet getekend? Ga snel naar www.1miljard.nl.
actie

teken de petitie.