Op naar het 15e partijcongres!

28 augustus 2007

Op naar het 15e partijcongres!

Op 24 november is er weer een SP-congres. De kans om je stem als lid van de SP te laten horen! Onze partij groeit als kool en is de afgelopen twee jaar buitengewoon succesvol geweest bij de verkiezingen. Daarom moeten we alles op alles zetten om kwantiteit en kwaliteit om te zetten en verstandig om te gaan met groeistuipen. 24 november nemen we op het 15e congres uiteindelijk de besluiten waarmee we onze partij in staat stellen de uitdagingen van de komende jaren met succes aan te gaan. Het congres wordt voorbereid door een uitgebreide discussie binnen de partij. De voorbereiding hiervoor binnen de afdeling Nijmegen start op donderdag 13 september.

Van 20.00 tot 22.00 uur is er een bijeenkomst voor al onze leden in ons pand aan de Molenweg 95. Om te beginnen discussiëren we dan over het eerste congresstuk Evaluatie Besluiten 12e Congres en het tweede congresstuk Fundamenten versterken. Beiden stukken zijn te downloaden via de ledenwebsite www.spnet.nl. Als SP-lid kun je inloggen op deze site met je postcode en je lidnummer. De inbreng die door de leden wordt geleverd wordt ingebracht op de regioconferentie van zondag 7 oktober in Arnhem. Tijdens deze regioconferentie zullen afgevaardigden van de afdelingen uit Gelderland en Overijssel verder met elkaar discussiëren over de inhoud van de stukken. Op 13 september wordt tevens afgesproken welke van de leden onze afdeling vertegenwoordigen tijdens de regioconferentie en tijdens het congres op zondag 24 november. Naar aanleiding van de regioconferenties worden de congresstukken herschreven, en opnieuw besproken in alle afdelingen. In Nijmegen zal dit op donderdag 1 november zijn. Ook zullen er nog een tweetal extra scholingsbijeenkomsten plaatsvinden in het kader van het congres, maar hierover meer in de brief die u nog ontvangt. In deze brief zal de hele congresvoorbereiding nogmaals worden toegelicht.
Meer info mail naar nijmegen@sp.nl.