Provinciebestuur deelt zorgen SP over uitbreiding golfbaan Berendonck

19 februari 2007

Provinciebestuur deelt zorgen SP over uitbreiding golfbaan Berendonck

Het provinciebestuur is het eens met de SP dat beperking van de recreatiemogelijkheden in De Berendonck funeste gevolgen kan hebben voor het natuurgebied de Hatertse en Overasseltse Vennen. Dat blijkt uit de beantwoording van vragen die SP- statenlid Toine van Bergen stelde over de voorgenomen uitbreiding van de golfbaan.

Uit de antwoorden blijkt dat Gelderland kritisch zal kijken naar de plannen. Mocht de gemeenteraad van Wijchen er inderdaad mee instemmen dan zal daarna nog overleg plaatsvinden met deze gemeente in het kader van het bestemmingsplan. En daarbij zal de kritiek die het provinciebestuur heeft kenbaar gemaakt worden aan de Wijchense bestuurders.

Toine van Bergen is blij met de duidelijke stellingname van het college van GS: "De besluitvorming door de Wijchense raad is inmiddels uitgesteld tot 1 juni. Dus de Wijchense politici hebben nu alle tijd om de groeiende tegenstand, zowel vanuit bestuurlijke hoek als vanuit bewoners- en milieugroepen, tot zich te laten doordringen".

meer informatie