Een ander Nederland; PvdA, GroenLinks en SP - Wat bindt deze partijen?

6 november 2006

Een ander Nederland; PvdA, GroenLinks en SP - Wat bindt deze partijen?

Tijdens verkiezingscampagnes is het gebruikelijk de verschillen tussen partijen zo groot mogelijk te laten lijken. Enerzijds terecht, anderzijds moeten ze na de verkiezingen vaak samenwerken in een nieuw kabinet. Zondag 12 november zal vooral gekeken worden naar de gezamenlijke punten die PvdA, GroenLinks en SP willen waarmaken als het na de verkiezingen tot een linkse samenwerking komt.

Ronald van Raak (SP), Leo Platvoet (GroenLinks) en Paul Depla (PvdA) spreken elkaar vaker in het platform een ander Nederland. Voor het historisch blokje en perspectief zal Koen Vossen, historicus verbonden aan de Radboud Universiteit, aanschuiven en meepraten.

Als ze het niet eens worden over de overeenkomsten, kunt u direct de verschillen zien.

Een en ander wordt afgewisseld met muziek, tussendoor is er pauze, aan het eind is er de mogelijkheid voor het publiek om vragen te stellen, en na afloop wordt er een drankje geschonken in de foyer van het nieuwe steigertheater, in de Lindenberg.

Deze verkiezingseditie van Prikkelbar (SP) is op zondag 12 november, van 14:00 uur tot 16:00 uur, in het nieuwe steigertheater (Lindenberg). Presentatie is in handen van Sjoerd de Jong.

eenandernederland.nl