SP viert val kabinet met picknick

30 juni 2006

SP viert val kabinet met picknick

De SP Nijmegen viert de val van de regering Balkenende zaterdagmiddag 1 juli om 13.00 uur in Park '44 (Plein 1944) onder het motto 'Opgeruimd staat netjes' met een picknick. De partij roept iedereen op die ook blij is met het aftreden van het kabinet om broodjes, drinken en lekkernijen mee te nemen.

Muzikanten en theatermakers worden opgeroepen een bijdrage te leveren aan deze feestelijke middag voor oud en jong. Volgens Marloes Piepers, raadslid en voorzitter van de SP Nijmegen, zijn veel mensen in Nederland blij met het vertrek van dit kabinet. "Balkenende en zijn regering hebben ertoe bijgedragen dat de kloof tussen arm en rijk in dit land fors gegroeid is, dat de publieke sector in crisis is en dat oude en nieuwe Nederlanders tegen elkaar uit zijn gespeeld. Heel veel mensen, bijvoorbeeld zij die werk zoeken, aangewezen zijn op een AOW-uitkering, arbeider zijn of werkzaam in zorg of onderwijs snakken naar een ander, socialer beleid. Na vier jaar Balkenende is het nu de tijd de kiezer weer eens aan het woord te laten. Ik nodig iedereen dan ook uit om al picknickend de nieuwe verkiezingen in te luiden. Een beter Nederland begint nu!"