Verlichte plannen vragen om uitleg

7 december 2005

Verlichte plannen vragen om uitleg

De SP fractie heeft het college van burgemeester en wethouders gevraagd om opheldering over de plannen van stichting De Verlichting. Deze stichting wil een aantal objecten in Nijmegen verlichten, om te beginnen met het Keizer Karelplein.

"Het verlichten van karakteristieke gebouwen, zoals de St. Stevenstoren of de Marienburgkapel is voor de SP geen probleem, maar wel met terughoudendheid," aldus SP-raadslid Jos van Rens. "Als te veel objecten worden verlicht, verdwijnt het bijzondere er aan. De SP kan zo snel niet bedenken welke gebouwen nog extra in de schijnwerpers moeten komen te staan en is daarom benieuwd naar de plannen van stichting De Verlichting."

De SP kan zich wel vinden in de tijdelijke verlichting in het kader van Nijmegen 2000 jaar, want dit geeft de stad extra uitstraling. Om zonder discussie de 'verlichte' plannen van de stichting De Verlichting in definitieve zaken om te zetten, lijkt de SP geen goede zaak.

Lees de vragen die de SP aan het college heeft gesteld.