Gewijzigd programma Prikkelbár 14 december 2005

13 december 2005

Gewijzigd programma Prikkelbár 14 december 2005

Woensdag 14 december organiseert de SP Nijmegen politiek café “Prikkelbár” in het Steigertheater. Iedere editie staat er een prikkelend onderwerp op het programma met interessante gasten. Daarnaast is het ook vooral een gezellige avond met een leuk programma en muziek.

In de editie van 14 december zou er een debat plaats vinden tussen kamerleden Rikus Jager van het CDA en Jan de Wit van de SP over het Nederlandse gevangeniswezen. Helaas kreeg de SP afdeling Nijmegen bericht dat beide politici zijn verhinderd, omdat er in de avond van 14 december een spoeddebat van de Tweede Kamer plaatsvindt waar ze bij aanwezig moeten zijn. Vandaar een gewijzigd programma.

Wat heeft 4 jaar links beleid Nijmegen gebracht? SP wethouder Hans van Hooft sr zal aan tafel schuiven om terug te blikken op de prestaties van het college van GroenLinks, PvdA en SP. Peter-Paul Leferink op Reinink, fractievoorzitter van de Nijmeegse VVD, zal voor nodige portie tegenwicht zorgen. Hij zal vertellen waarom het linkse college een ramp is voor Nijmegen.

Afgelopen week sloeg de vlam in de pan bij de brandweer! In het hele land loeide de sirene, en ook in Nijmegen. Het personeel van de Nijmeegse brandweer kwam afgelopen donderdag in verzet tegen het nieuwe akkoord tussen gemeentelijke werkgevers en vakbonden, waarin het Functioneel Leeftijdsontslag (FLO) wordt afgeschaft. Deze avond komen Boy Janssen, directeur van de Nijmeegse brandweer, en Oscar van Dorst, bevelvoerder van de Nijmeegse brandweer, uitleggen waarom ze in actie zijn gekomen.

Iedere Prikkelbár mag er een Nijmeegs goed doel aanschuiven om hun project aan het publiek toe te lichten en deze editie is de Nijmeegse organisatie van Studenten voor Oekraïne aanwezig. Deze stichting houdt zich bezig met het organiseren van activiteiten waarvan de opbrengsten bestemd zijn voor de aanschaf van medische apparatuur voor een kinderziekenhuis in Zhytomir.

Voorafgaand aan het programma en tijdens de pauze kan iedereen genieten van de Friese muzikant Mariusz.

Deur open: 20.00 uur
Aanvang: 20.30 uur
Waar: Steigertheater, Fortstraat 7 te Nijmegen
Entree: gratis

Kijk op de site van de Prikkelbár.