SP legt via huis-aan-huis-krant verantwoording af

21 november 2005

SP legt via huis-aan-huis-krant verantwoording af

De SP zal via een huis-aan-huis-krant verantwoording afleggen over de ondernomen activiteiten. In de krant komen de wethouders Hans van Hooft sr. en Peter Lucassen, de fractie en de afdeling aan het woord.

De SP brengt bijna jaarlijks een krant uit. In 2003 en in het voorjaar van 2005 liet de partij via deze al van zich horen. In de krant van dit najaar komen een aantal onderwerpen aan de orde. Zo blikken de wethouders terug op hun termijn als wethouder en wordt er ook vooruitgekeken. Er moeten een aantal zaken worden aangepakt, zoals het tekort aan betaalbare huurwoningen en de werkloosheid onder jongeren.

De SP-fractie heeft een aantal zaken op de kaart weten te zetten. Zo heeft de SP succesvol gepleit om bussen en het gemeentelijk wagenpark binnen nu en 10 jaar op aardgas te laten rijden. Ook succesvol was de SP met haar pleidooi om huisuitzettingen te voorkomen. De SP afdeling heeft van zich laten horen met diverse acties. Zo zijn SP-vrijwilligers huis-aan-huis gegaan in Malvert en een deel van Hatertse Hei om van de mensen zelf te horen over de situatie in de wijk. Verder is er bij de bewoners van het Nachtegaalplein gevraagd naar hun mening over de sloop van de woningen. De SP is in Nijmegen volop aan de gang met de Noodrem actie tegen het nieuwe zorgstelsel.

Lees de najaars-editie van Nijmegen SPeciaal (pdf, 260 kb).