Leden stellen kandidatenlijst SP vast

18 november 2005

Leden stellen kandidatenlijst SP vast

Op 17 november is de kandidatenlijst van de SP voor de raadsverkiezingen van 7 maart 2006 vastgesteld. De leden hebben het advies van de kandidatencommissie en het bestuur ongewijzigd overgenomen.

De lijst wordt aangevoerd door SP-wethouder Hans van Hooft sr. Op 2 staat wethouder Peter Lucassen. Zij zijn ook de wethouderskandidaten voor de SP. Op 3 staat afdelingsvoorzitter Marloes Piepers. De huidige raadsleden Jos van Rens, Hans van Hooft jr., en Matthias van Hunnik staan respectievelijk op nummer 4, 5 en 6. Op 7, 8, 9 en 10 zijn nieuwe kandidaten te vinden, namelijk Jola van Dijk, Bert Velthuis, Senay Akdemir en Sjoerd de Jong.

Lijsttrekker Hans van Hooft sr. uit zich verheugd over de kandidatenlijst: "Ik ben blij met deze lijst. Het is een zeer gemixt gezelschap van jong en oud en nieuw en ervaren. De SP staat er goed voor in Nijmegen en in Nederland. We kunnen zeker 8 zetels halen met een goede campagne. We hebben bewezen dat de SP een betrouwbare partij is en niet het doel heeft het eigen college onderuit te halen. Bovendien is de SP de factor die er voor gezorgd heeft dat dit college een ander geluid heeft laten horen. Ondanks de landelijke bezuinigingsdrift van CDA, VVD en D66, is een sluitende begroting gepresenteerd en gekozen voor een sociaal beleid in Nijmegen. We gaan de komende maanden keihard aan de slag met het slot van een verkiezingscampagne die we 3,5 jaar geleden al hebben ingezet."

Bekijk de hele kandidatenlijst en lees meer over de kandidaten zelf.