SP Nijmegen biedt leden diverse cursussen aan

30 oktober 2005

SP Nijmegen biedt leden diverse cursussen aan

De SP afdeling Nijmegen heeft op de open dag haar scholingsaanbod gepresenteerd. Voorlopig staan er voor het komende politieke seizoen drie cursussen gepland.

Scholingscoördinator Matthias van Hunnik: "In november starten we met een verkorte cursus politieke basisvorming. Deze cursus is een goede kennismaking voor (nieuwe) leden en onmisbaar voor actieve SP-ers. In 3 bijeenkomsten op dinsdagavond kunnen de leden kennismaken met de ideologie en werkwijze van de SP. We gaan in op het beginselprogramma van de SP en de geschiedenis van onze partij. Er wordt gediscussieerd over actuele thema's en we gaan in op de huidige politieke situatie aan de hand van scholingsmateriaal van de SP."

Nieuw is de cursus SP op campagne. Van Hunnik: "Deze eendaagse cursus is onmisbaar voor alle SP-ers die zich in gaan zetten tijdens de campagne voor de verkiezingen van de gemeenteraad. Hoe overtuig je mensen op de SP te stemmen? Waar staat de SP voor en wat wil de SP in Nijmegen? En vooral hoe vertel ik dat in drie zinnen aan mensen die daar in de stad om vragen? Op deze en nog veel meer vragen zal een antwoord worden gegeven tijdens deze zaterdagse cursus."

Tot slot zal er in april nogmaals de cursus politieke basisvorming worden aangeboden. Dan gaat het om zes avonden. Leden kunnen zich via de scholingspagina opgeven. Hier is ook meer informatie over de data en de tijden te vinden.

De scholingspagina van de SP afdeling Nijmegen