Unanieme steun voor initiatiefvoorstel SP over luchtkwaliteit

9 juli 2005

Unanieme steun voor initiatiefvoorstel SP over luchtkwaliteit

De SP diende eind mei een initiatiefvoorstel in om het wagenpark van de gemeente binnen nu en 10 jaar over te laten gaan op aardgas. Ook zou dit opgenomen moeten worden bij de aanbesteding van het openbaar vervoer, zodat ook de bussen op aardgas gaan rijden. De gemeenteraad stemde unaniem in met de plannen van de SP.

Hans van Hooft jr. Fractievoorzitter Hans van Hooft jr.: “Op verzoek van het college en andere fracties hebben we enkele wijzigingen in ons voorstel aangebracht waardoor het nog beter is. Binnen nu en 10 jaar zullen alle gemeentelijke voertuigen op aardgas rijden. Dit geldt voor de wagens waarvoor dat rendabel is. De huidige dieselbussen zullen ook op termijn door aardgasbussen vervangen worden. Deze bussen zijn bovendien stiller, waardoor het voor de mensen die langs drukke busroutes wonen een stuk aangenamer wordt. Met ons voorstel doet Nijmegen concreet iets tegen de uitstoot van fijnstof in het verkeer.”