SP plaatst zelf borden langs de weg

24 mei 2005

SP plaatst zelf borden langs de weg

De SP heeft in Nijmegen zelf borden langs de weg geplaatst. Voor het eerst heeft een politieke partij gebruik gemaakt van de uitzonderingsregel voor circussen en politieke partijen om via eigen reclameborden langs de weg mensen te informeren. De SP voelde zich hiertoe genoodzaakt omdat de gemeente Nijmegen zelf niet de gebruikelijke aanplakborden heeft geplaatst.

SP voorzitter Bert Peterse: "Het plaatsen van de borden levert een dubbel gevoel op. Aan de ene kant zijn we blij dat we de eerste politieke partij zijn die gebruik maakt van de uitzonderingsregel om via deze weg mensen beter te informeren. Aan de andere kant is het jammer dat andere partijen geen zin hadden in het plaatsen van de reguliere aanplakborden, waardoor we nu via deze weg ons standpunt naar voren moeten brengen. Deze borden zijn slechts een eerste begin. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen zullen we met meer en groter materiaal komen."

De SP voert campagne tegen de Europese grondwet onder de slogan 'weet waar je ja tegen zegt'. Deze tekst staat ook op de door de SP geplaatste borden.