Betaald parkeren - baas in eigen buurt

Foto: SP / SP

Enkele weken geleden hebben bewoners van Oost, West en Lent van de gemeente een folder in de bus gehad met de aankondiging dat er in hun buurt betaald parkeren wordt ingevoerd. Uit eerdere enquêtes in verschillende buurten blijkt dat een grote meerderheid van de bewoners hier geen enkele behoefte aan heeft. Toch wil wethouder Tiemens nu betaald parkeren doordrukken.

Bewonersorganisaties zijn totaal niet betrokken bij dit voorstel en compleet verrast. Inmiddels zijn er al meer dan 1600 handtekeningen verzameld tegen invoering van betaald parkeren. Terecht dat bewoners massaal in opstand komen.

Nijmegen heeft nu een heel goed systeem om te bepalen of een buurt betaald parkeren krijgt. Als een meerderheid van een buurt om betaald parkeren wil, dan komt het er, en anders niet. Bewoners zijn nu baas in eigen buurt en niet de wethouder. Dat moeten we vooral zo houden.

In juni bespreekt de gemeenteraad de parkeerplannen van de wethouder. Laat daarom nu je stem horen! Hang onze poster achter je raam zodat iedereen kan zien dat de buurt deze plannen massaal afwijst. De SP zal in de gemeenteraad het initiatief nemen zodat bewoners baas in eigen buurt blijven.

Wil je op de hoogte blijven van het vervolg of een grote raamposter bestellen?

Verzamelde gegevens worden alleen gebruikt ten behoeve van deze actie en niet voor andere doeleinden. Na afloop van de actie worden ze weer vernietigd.

1 Start 2 Complete
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)