Lokale lasten

• We schaffen de afvalstoffenheffing af en brengen de kosten onder in de OZB voor woningen en bedrijven. De OZB-verlaging van het vorige college draaien we terug. Daardoor betaalt 90 procent van de bevolking minder belasting. Alle huurders en woningeigenaren met een woning tot 3 ton zijn goedkoper uit, villabewoners betalen iets meer.
  • Kleine ondernemers krijgen een steuntje in de rug door de OZB voor huurders van bedrijfspanden helemaal af te schaffen. Deze lasten verschuiven we naar de vermogende verhuurders van vastgoed die nu nog vaak veel te hoge huren vragen.
  • We halveren de parkeertarieven in de hele stad, dus ook in Dukenburg. De kosten worden gedekt door een OZB-verhoging voor eigenaren van bedrijfspanden, voornamelijk vastgoedverhuurders en grote bedrijven.
  • De komende vier jaar verhogen we de OZB niet. Alleen de jaarlijkse kostenstijging (prijsindex gemeenten) wordt doorberekend.

Terug naar de standpuntenpagina